bibiR
Administrator
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 21:05, 24 Sty 2008 Temat postu: Jaki Rower Wybrać |
|
|
Na początku lat '90 boom na rowery górskie sprawił, że „góral” stał się synonimem roweru. Sklepy rowerowe do dzisiaj głównie handlują właśnie tego typu sprzętem. Od kilku lat jednak producenci i dystrybutorzy oferują nam znacznie więcej możliwości. Zapoznajmy się więc z typami rowerów, jakie dostępne są na rynku .
ROWER SZOSOWY
Klasyczna „kolarka” to sprzęt specjalistyczny, przeznaczony do treningu i wyczynowego uprawiania kolarstwa. Charakterystyczna kierownica, twarde przełożenia, koła w rozmiarze 650 lub 700c, aerodynamiczna sylwetka sprawiają, że używanie roweru szosowego wiąże się z posiadaniem pewnych umiejętności oraz rezygnacją np. z komfortu. Ostatnio jednak na rynku pojawiły się rowery szosowe wyposażone w regulowane wsporniki kierownicy oraz kierownice proste, znane z rowerów MTB. Dają one możliwość cieszenia się prędkością znaną z jazdy szosówką oraz komfort typowy dla rowerów trekkingowych.
ROWER TREKKINGOWY
Przyjaciel turysty, rower trekkingowy to skuteczne narzędzie, które, o ile będziemy chcieli ułatwi dotarcie nawet na koniec świata, o czym świadczą liczne relacje z rowerowych wypraw w najbardziej egzotyczne zakątki świata. Koła 28” wyposażone w uniwersalne opony, bagażniki z przodu i z tyłu, mocna rama, która wytrzyma ciężar rowerzysty i jego bagażu, duży zakres przełożeń, skuteczne hamulce to elementy charakterystyczne dla rowerów trekkingowych. W wersji bardziej „cywilizowanej” trekking będzie dobrym wyborem dla osób, które dużo jeżdżą po mieście oraz umiarkowanie trudnym terenie, szukają bardzo uniwersalnego środka transportu.
ROWER „CROSSOWY”
Hybryda, próba połączenia zalet roweru górskiego, trekkingowego i szosowego. Koła 28”, uniwersalne opony, jednak brak typowych dla trekkinga bagażników oraz bardziej sportowa geometria ramy. „Cross” to wybór dla tych wszystkich, którzy chcą mieć w miarę lekki, uniwersalny rower na każde warunki i chcą się w każdym terenie poruszać możliwie szybko. Jest to niezły pomysł dla mieszkańców dużych miast, którzy by pojeździć w umiarkowanie trudnym terenie muszą dojechać kilkanaście kilometrów szosą.
ROWER MIEJSKI
Skuteczny środek poruszania się w miejskiej dżungli. Prosty, bezpieczny, tani i schludny. Koła i wspornik siodła mocowane na śruby, nie na szybkozamykacze, osłona łańcucha, błotniki, hamulec typu torpedo lub rolkowe, duże siodło na sprężynach, oświetlenie. Wszystko wykonane tak, by nie niszczyło odzieży i sprawiło, by podróż do pracy czy do szkoły była możliwie jak najbardziej komfortowa oraz bezpieczna. Stonowana kolorystyka ma za zadanie nie wyróżniać „mieszczucha” spośród tłumu innych rowerów przypiętych przed sklepem i nie kusić potencjalnego złodzieja.
ROWER GÓRSKI
Hit ostatnich kilkunastu lat. W chwili obecnej ma wiele odmian, sztywnych, amortyzowanych, przeznaczonych do turystyki górskiej, startów w zawodach lub ekstremalnych wyczynów. W zależności od potrzeb możemy kupić trwałego przyjaciela niedzielnych wycieczek za 1500PLN, zjazdowe monstrum z amortyzatorami znanymi z motocykli za 20000PLN lub anorektyczny sprzęt do maratonów za 15000PLN. Typowy rower górski zapewnia największą uniwersalność ze wszystkich rowerów. Duży zakres dostępnych przełożeń oraz opony z bieżnikiem sprawią, że da się nim wjechać praktycznie wszędzie. Nie jest jednak pozbawiony wad. Jest cięższy i wolniejszy niż szosówka, droższy niż cross czy mieszczuch, mniej komfortowy niż trekking.
Post został pochwalony 0 razy
|
|